Startsidan
Kontakta mig
Design by;

Repris på nyårstårtan!

Datum: 2011-02-17 Tid: 23:38:08
Ojoj, nu har jag ett par tårtor på ingång. Har blivit mycket av den sorten det senaste, och mindre av allt annat bakande. Men jag klagar inte.

Strax efter nyår blev jag sugen på att göra en tårta, och ville samtidigt smaka hur den nyårstårtan jag gjorde smakade, då jag såklart, inte kunde smaka en bit.
Så det blev en med nästan exakt samma innehåll, bytte bara ut den vita marängsmörkrämen mot vanlig smörkräm. Av ren lathet helt enkelt.


Alltså, chokladanslag med chokladmousse och hallonmousse. Spacklad med smörkräm och täckt med sugarpaste. Dekorationer i marsipan och sockerkulor.

Efter den efterlängtade smakbiten så stod jag där med en stor tårta som inte skulle bli uppäten. Så den fick gå vidare till Fyverkerimästarna! Då jag hört att de hade fått musproblem modellerade jag snabbt ihop en liten mus och satte på. För att få den att se lite roligare ut.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0