Startsidan
Kontakta mig
Design by;

Tårta lite snabbt sådär ihopsatt

Datum: 2011-01-03 Tid: 00:22:48
Häromveckan blev suget efter något sött plötsligt väldigt stort, eller om det hellre kanske var suget efter att baka tårta, det vettesjutton. Men tårta blev det iallafall. Skrynlig och lite förfärlig när jag skulle flytta över den från snurrplattan till en tallrik. Menmen, vad gör det när den skulle skäras i fem minuter senare? ;)



Denna tårta fick bestå av chokladanslag, vit chokladmousse, tomtefluff, spacklad med white fluffy frosting och täckt med sugarpaste, dekorationer i marsipan.

Upptäckte att om man spacklar med wff istället för smörkräm eller liknande så håller sig sugarpasten mjuk och blir inte alls så hård och torr som den annars blir. Detta var dock min första gång jag använde wff, så får se om det kan ha varit en tillfällighet eller om det kan vara så bra. För det gjorde sugarpasten helt klart mycket godare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0