Startsidan
Kontakta mig
Design by;

Schwarzwaldtårta

Datum: 2011-02-17 Tid: 23:48:31
Och jag har sååå svårt att lära mig hur man stavar till det. Helt omöjligt!
Men iallafall, för ett tag sedan bad Anna mig att baka två schwarzwaldtårtor till henne. Och såklart jag gjorde!
Hade ett rent helvete med marängen denna gång. Hittade inte mitt recept som jag använde förra gången och som var helt toppen. Så jag fick akutsöka på nätet, och hittade väl egentligen inte det jag ville. Men jag testade på, och det blev inte bra..
Första satsen marängplattor blev alldeles geggiga inuti, trots att de var inne rätt så mycket längre än vad som stod. Andra omgången blev bättre, men jättejättehöga. Inte bra.
Men jag löste det tillslut, vilket var väl tur då jag stod i absolut sista minuten med tårtorna.
Riktigt ledsen över mitt bortsprugna recept dock..


Då det blev lite stressigt hann jag inte (eller rättare sagt, så glömde jag av det) ta kort på tårtorna.
Så här kommer istället ett kort på en likadan jag gjorde för ett bra tag sedan. Men schwarzwald ser ju i regel likadan ut :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0