Startsidan
Kontakta mig
Design by;

Älskade somriga gräddtårtor!

Datum: 2011-02-18 Tid: 00:00:48
Finns det något jag tycker är somrigt så är det gräddtårtor. Men mest att titta på dock, alldeles för mycket grädde för min smak.
Men en beställning på två gräddtårtor mitt i vintern gör jag så gärna ändå. De här fick gärna innehålla skivade jordgubbar och vara toppade med gelehallon.

Då färska jordgubbar är lite knepigt att få tag på fick det bli bra med frusna. För att lyfta upp smaken lite så smetade jag på ett tunt lager med jordgubbssylt under jordgubbarna. Också för att lösa upp tårtbotten lite.
Sen som i alla gräddtårtor innehöll den vaniljkräm och massa grädde.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0