Startsidan
Kontakta mig
Design by;

Smaskig övningstårta

Datum: 2010-10-23 Tid: 23:43:07
Eftersom jag inte hade så mycket annat för mig än att sätta mig i högen av läxor så passade jag på att baka en liten tårta. Fast, den blev ju inte direkt liten. Fast blir någonsin något jag gör litet?
Hursom, har i veckan gått och funderat på trevliga fyllningar och hittade faktiskt båda två hos Tove!
Dock fick jag problem med sp:n då jag använde mig av det överblivna från förra tårtan. Tyvärr hade den torkat lite och sprack väldigt lätt. Men oj så god ändå! Men sen när blir något som innehåller kokos inte gott? ;)





Det blev alltså en tårta med sockerkaksbottnar fylld med chokladkräm och kokosmousse. Spacklad med vit chokladsmörkräm och täckt med sugarpaste. Dekorationer är gjorda i både sugarpaste och marsipan.

Kommentarer
Postat av: stina

Hej där!



Tack för din kommentar på min blogg. Vad kul att se en till bakblogg... ger sån otrolig inspiration att kika runt inne hos andra :)

Ska bli spännande att följa dig ;)



Kram Stina

2010-10-25 @ 14:22:23
URL: http://www.tulipansbakverk.blogspot.com
Postat av: Bakverk och Fikastunder..

Rolig utbildning du går! Visst har Tove grymma recept :-) Fin tårta du gjort! Gillar rosorna massor...

2010-10-28 @ 07:57:25
URL: http://bakverkochfikastunder.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0