Startsidan
Kontakta mig
Design by;

Traktortårta!

Datum: 2010-11-20 Tid: 23:48:52
I veckan hade jag en beställning på en födelsedagstårta. Väldigt roligt att det börjar komma
in mer och mer beställningar på tårtor. Det är riktigt kul att göra!

Funderade ett tag på hur själva traktorn på tårtan skulle se ut. Hittade en bild hos Ulrika och fick en toppenbeskrivning av henne.
Så jag tycker resultatet blev godkänt, synd bara att den svarta marsipanen hade
svårt för att torka, vilket gjorde att hjulen ville säcka ihop lite. Menmen, det blev bra ändå.



Då tårtan blev klar sent på dagen blev bilderna dessvärre väldigt mörka och så.
Men det går nog att se ändå ;)


Tårtan bestod av sockerkaksbotten, kokosmousse, chokladfluff, spaklad med vit chokladsmörkräm
och täckt med sugarpaste.
Kantdekorationer i kristyr och traktor i marsipan.

Kommentarer
Postat av: Bakverk och Fikastunder..

Vad bra det blev, den skall du vara nöjd med :-) Glömde nog skriva att jag gjorde däcken i sockerpasta... De stelnar! Marsipan skall ju helst vara färsk och go för de som vill äta den ;-)

2010-11-22 @ 10:43:10
URL: http://bakverkochfikastunder.blogspot.com
Postat av: Sanna

Blev ju riktigt bra ju! (y)

2010-11-22 @ 22:02:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0