Startsidan
Kontakta mig
Design by;

Browniesbak

Datum: 2011-03-13 Tid: 14:03:42
Häromdan blev jag sugen på att baka brownies och hittade ett recept som jag lagt undan för ett tag sedan för att provbaka.
Var nog inte de absolut bästa brownies jag testat, så har gjort om recepet lite. I orginalrecepet ingick både kakao och blockchoklad i glasyren och den blev riiiktigt mastig och smakade nästan bara kakao.
Så godast blev dom utan glasyren faktiskt. Men slänger in glasyren i receptet också, för den som vill testa :)

200 g blockchoklad
50
50 g smör
2
2 st ägg
2 1/2
2 1/2 dl strösocker
1
1 tsk vaniljsocker
1 1/4
1 1/4 dl vetemjöl
1
1 krm bakpulver
50 g hackade valnötter
60

Glasyr:
2 1/1
2 1/1 dl kesella
1/2
1/2 dl créme fraîche
3/41 msk vaniljsocker
100
100 g blockchoklad

Smält smöret och chokladen. Vispa ägg, socker och vaniljsocker fluffigt och blanda ner i chokladblandningen. Blanda till sist i mjölet, bakpulvret och valnötterna i smeten. Häll ut i en form som är ca 20x25 cm. Grädda i 20 minuter i 175 grader.
Glasyren: Blanda kesella, creme fraiche och vaniljsocker. Smält chokladen och rör ner den i kesella-blandningen. Bre på glasyren på kakan när den svalnat. Skär i önskade bitar. :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0