Startsidan
Kontakta mig
Design by;

Wienernougat!

Datum: 2010-12-31 Tid: 00:04:04
Timmarna innan julafton fick jag för mig att jag skulle göra wienernougat, något jag inte alls tycker om. Men ändå, kan ju vara trevligt att ha hemma. (kan däremot säga att lådan fortfarande står orörd i kylskåpet, mindre bra.)
Dock blev jag klar så ruskigt sent, och nog för att jag brukar få fota allting i mörker numera, men wienernougat var inget bra objekt för min kamera.
Men här är en bild som kanske kan ge en aning om hur det såg ut. Nedan kommer också receptet för den som vill prova såhär lite efter jul ;)


150 g mörk choklad
250 g nougat
100 g flagad mandel

Rosta mandeln i stekpannan. Smält nougaten och chokladen i ett vattenbad. När det är smält, häll ned den rostade mandeln. Häll ut i en form klädd i bakplåtspapper. Låt stå kallt. Skär sedan upp bitar. Klart!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0