Startsidan
Kontakta mig
Design by;

Fullt upp.

Datum: 2010-11-30 Tid: 20:41:08
Lite tomt här då det inte har bakats så fruktansvärt mycket intressanta saker i mitt kök den senaste veckan.
Förra veckan gick en stor del av tiden åt till att göra chokladbiskvier, i massor. Helt som vanligt då alltså, har ingen aning om hur många chokladbiskvier jag spritsat, spacklat och doppat sen tidig sommar. Kan nog rätt lätt säga att det är över fyrsiffrigt nu iaf :)



Tror bilden togs efter en sats som doppats i ljus choklad, därav att de är ljusa (såklart) och lite mer genomskinliga. Men föredrar helt klart mörk choklad, passar mycket bättre.
Och tagna direkt ur frysen (precis som på bilden) och äta.
Tycker det kommer fram alldeles för mycket smak när de är tinade, men det är väl bara jag ;)

Och i helgen var det också fullt upp, hade en beställning på 100 lussekatter som tog lite tid att göra.
Använde mig av receptet från skolan, dock redan halverat blev det lite för mycket för min bakmaskin som uppskattade andra degsättningen, återigen halverat. Men så kan det gå, ibland önskar man att man hade maskiner som klarade flera liter deg. Och för att inte tala om ugnen, allt detta väntande. :)

Kommentarer
Postat av: Anonym

hej uppdatera mer, jätte bra blogg och kan inte du lägga in receptet på de här kakorna? de verkar jätte goda!:)

2010-12-06 @ 12:54:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0