Startsidan
Kontakta mig
Design by;

Damnsugare

Datum: 2010-11-13 Tid: 00:04:22
Efter pumpabakandet blev det en massa sockerkaksbotten kvar, så resterna åkte in i frysen och fick ligga där
tills jag hade tid för lite damnsugare. Absolut ingen favorit, men rätt avkopplande att göra :)
Men jag har hört att de var rätt goda. (;
Svettades lite för mycket gjorde de också, vilket syns lite på bilden.




Damnsugare
100 g margarin/smör
10 dl kaksmulor
4 tsk kakao
4 msk hallonsylt (eller valfri smak.)
Arraksessens eller punch
Grön marsipan (jag använde mig av grön figurmarsipan, med smak av päron. Blev faktiskt väldigt bra!)
Choklad till doppning.

Blanda helt enkelt ihop allting till en lagom kladdig smet. Rulla ut i längder, stoppa in i frysen en stund så de stelnar till. Rulla sedan in de i marsipanen och skär ut lagom stora bitar. Doppa ändarna i smält choklad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0