Startsidan
Kontakta mig
Design by;

Inte så förtjusande men ändå fransk nougat!

Datum: 2010-12-30 Tid: 23:37:39
Tro det eller ej, men jag gav mig på att göra fransk nougat hemma. Trots allt tjat om hur svårt det är (och jag kan hålla med, att lyckas med det på chokladkursen är ingen lätt match.) så blev det av iallafall. När jag dock mitt i allt upptäckte att min sockertermometer inte går över 100 grader blev det lite värre, men tillochmed sockerlagen gick att chansa på! Så, sådär jädrans petig behöver man då inte vara ;)
Däremot gjorde jag ett stort misstag när jag följde receptet efter punkt och pricka, och lät nougaten svalna på diskbänken under en längre tid. Det gör jag inte om, den hann ju stelna alldeles för mycket. Vilket gjorde det mycket svårt att skära raka och fina bitar. Men den smakade nog gott ändå ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0